söndag 1 mars 2009

Solig lördag med udda djur

Igår var en härlig dag och solen sken för fullt! En typiskt utedag helt enkelt.

Efter ett samtal till Jenny så var jag och Diezel, en timme senare, på väg ut till Smedstad. Väl framme satte vi Hugo i pulkan och begav oss ut i skogen på en skön promenad. Diezel var riktigt nöjd! Och Hugo med för den delen, han hade full sjå att hålla koll på vart Diezel befann sig.

På vägen upp till skogen gick vi förbi några djur som man inte ser varje dag, både Diezel och Hugo var nyfikna

Vad var det då för djur, jo lama-djur. Som tur var höll de sig på avstånd och vi slapp bli spottade på :)

När vi kom tillbaka hem till Jenny så tände vi en eld och började grilla korv. Och vi drack varm choklad!! Det var så mysigt.
Hugo sprang omkring och skulle hjälpa till och ett tag sprang han runt med en sopkvast och sopade bort snön. Han är för söt!!

Det var en helt underbar dag ute i solen i Smedstad!

Jag och Diezel tog en tur till Edsvalla efteråt och hälsade på mamma och pappa. Jag hämtade ut ett H&M-paket som jag och mamma beställt så nu är jag en grå munkjacka rikare - me like!!

Kvällen avslutades med Melodifestivalen. Jag är fortfarande lika skeptiskt mot det nya röstningssystemet. Och jag är fortfarande lika förundrad över hur svenska folket tänker då de röstar. Men det återstår att se vilket bidrag vi väljer att skicka till Moskva.


So long!

Anna

Inga kommentarer: