tisdag 17 mars 2009

Bra eller dålig förebild?

Min kära systerdotter har i alla tider varit lite av en "mini-me", på gott och ont!
Nu är hon nyss fyllda 18 år så hon är ju iof inte så liten längre.
Men allt sedan intresse för hår, kläder och smink uppkom hos henne har man kunnat se en viss likhet mellan oss två.

Hon är en riktig partypingla vilket jag också var i hennes ålder (pallar inte med lika mycket längre hehe), lite smått uppkäftig, ja ni kommer väl ihåg hur man var i "övre" tonåren.

Nu börjar jag fundera på om jag egentligen har varit någon bra förebild för denna unga dam.
Varför då!?
Jo, hon börjar nu få alla dessa "smarta" idéer som jag också hade när jag blev 18 och myndig. Lite av stuket: "Nu är jag vuxen jag gör vad jag vill".
Vad var det första beslutet jag tog som 18-åring mot mina föräldrars vilja? Jo att pierca tungan och naveln.

Veckan efter Jennys 18-års dag ringde hon mig och sa
-"Gissa vad jag har gjort!? Piercat tungan!!"
Min första tanke var "Vad håller du på med ungjävel" samtidigt som jag kommer ihåg känslan. Jag kan ju inte fördömma detta då jag varit precis som hon.
Idag kom nästa samtal:
-"Gissa vad jag har gjort! Tatuerat mig!"
UNGJÄV.... nej just ja, där har jag ju också varit.

Damn! Jag ser mitt liv i repris fast från mina egna ögon sett på en annan person. Läskigt fast ändå inte.

Frågan kvarstår dock i mitt huvud... bra eller dålig förebild!? Troligen så blir detta mitt natt-grubbel haha.


So long!


Anna

4 kommentarer:

Katrin sa...

Även om du försöker att vara en bra så lär de små av dina dåliga sidor - för min del syntes det redan på de små brorsbarnen när de var yngre. Va bara dig själv så får de lära sig av "våra misstag" sen...

annelinus sa...

Hej... härlig blogg du har. :)
Tack så mkt för hjälpen med tiden. :)

Kram Annelie

Anonym sa...

tyckte jag skulle lämna en liten kommentar till detta grubbel, jag tycker du är en superbra förebild :D (min idol) . visst min kära pappa kanske inte gillar det sååå mkt but i liiikee it a loot :D

Anonym sa...

Ja vad ska man säga........Du har nog alltid haft dåligt inflytande på mina barn.....hmmmmmmmmmm:)
Systra di