fredag 27 mars 2009

Earth Hour

Imorgon mellan 20:30 - 21:30 inträffar Earth Hour. En manifestation som uppmanar världens befolkning att släcka ljusen en timme för att visa sitt stöd i klimatfrågorna.

Detta tycker jag är en bra manifestation, ett sätt att visa att man faktiskt bryr sig om vårat klimat.

Jag hörde på Rix FM att de även kommer stänga ner sina radiosändningar under denna timme och istället bjuda på en aukustisk konsert, Earth Hour Show, på Skansken.
MYCKET BRA INITIATIV!

Undrar om SVT eller TV4 också kommer stänga ner, det tvivlar jag på!

Jag kommer släcka - kommer du?


So long!

Anna

1 kommentar:

Tant Silly sa...

Japp, kommer jag göra!
Trots att det inte kommer rädda jorden och klimatet om jag eller du eller ni andra släcker ner, så får folk upp ögonen och börjar tänka!
Har man inte genom bara det kommit igång? Jag menar uppståndelsen kring detta har väl inte undgått ngn??

Go Eart Houer!!!