torsdag 5 mars 2009

Jag anar oråd

Ikväll ringde min systerdotter Jenny.
-"Heeeeej, kära moster!!!" var vad jag hörde då jag svarade.
Jag anade oråd!
Hon har en tendens att ringa mig de gånger hon har något i baktanke. Så varför skulle detta vara ett undantag.

Jag anade dock att jag skulle kunna få ett samtal från henne under kvällen. Hur kunde jag veta det då?

Jo, imorgon ska hon och min syster till Blue Moon Bar på afterwork. Jag tänkte joina dem och Sofia från jobbet tänkte också hänga med.
Syrran brukar åka hem med en av kvällsbussarna, men jag hade på känn att Jenny skulle stanna kvar i stan för att svänga sina lurviga på något 18-års hak.

Vad har då detta med det anade samtalet att göra då?
Jo, om Jenny ska svänga sina lurviga betyder detta att när hon är klar för kvällen så har bussarna mot Kristinehamn slutat gå. Så hon behöver ju någonstans att sova och det är där jag kommer in i bilden.

Snacka om att man blir utnyttjad, haha!

Som tur är har jag ju en diskning inneståendes från veckan då hon hade praktik i Karlstad och bodde hos mig.
Hon lämnade min lägenhet med ett berg av disk och en lapp som föklarade att hon lovade att diska nästa gång hon kommer. Denna tjänst har ännu inte utnyttjats så nu ska jag bygga ett berg av disk åt henne tills lördag morgon! So sweet!

Jag säger bara: Jenny, du är så välkommen!!!


So long!

Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, tur att jag har en sån underbar moster jämt :) ja det är klart att jag diskar, ifall jag ej är för bakis efter att ha slängt mina "lurviga" här och där ;) tackar för att du bryr dig så mkt om mig så att du ägnar ett helt blogginlägg åt mig :D

Anonym sa...

Hmmmmmmm.......
Jag undrar hur Jenny ska ha råd att bli bakis, hon har ju inga pengar:) och mamma orkar ju bara vara med till kl. 9.......

Anonym sa...

orkar bara va med till 9? vad säger du mamma ;o jag var uppe till 3 , hehehehhehehehehehe