onsdag 25 mars 2009

Löningsdag - på gott och ont

Idag är dagen då nya pengar trillar in på kontot och det gillar man ju!
Men lönedag betyder ju också att nu börjar alla räkningar dras från kontot, det är mindre skoj!

Snart dimper ju det där spännande kuvertet från Skatteverket ner i brevlådan också. Det kuvertet som man sliter upp, letar reda på sista raden och hoppas att man får pengar tillbaka!

Nu är det inte så i mitt fall eftersom jag sålde min tidigare bostadsrätt förra året. Spänningen för min del blir att se om summan är mindre än vad jag räknat med. Så även om det står minus på mitt besked så kan det vara possitivt!

Men jag kan stå ut med att betala några räkningar varje månad eftersom det ändå finns ett överskott då detta är gjort. Finns ju faktiskt de personer som inte får ihop pengar till alla sina räkningar.

Jag har det nog rätt bra ändå!


So long!

Anna

Inga kommentarer: