torsdag 5 mars 2009

Första dagen på nya jobbet

En kompis till mig har börjat ett nytt jobb. Han ska köra godståg i Göteborg. Alla prov är avklarade och godkända så i tisdags var det dags för honom att själv köra tåget (tillsammans med en handledare).

Hur gick det då mån tro!?
Ja det blev en artikel av det hela, bl.a. på SR:s webplats

Tåget hade blockerat Oljevägen vilket innebar att lokaltrafiken fick köra en annan väg.

Jag fick lite bilder skickade till mig och jag tänkte dela med mig en av dessa

Hittade även en bild på webben där man ser hur de lyfter tillbaka tåget

Mr P, jag kan inget annat än att skratta åt ditt missöde!
Hoppas iallafall att du får behålla jobbet.


So long!

Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh dear... Fortkörning med godståg. Känns som om det kan bli lite högre böter för det än för bil. Fick han behålla jobbet måntro?