onsdag 11 mars 2009

Bananflugor hela gänget

Vid min arbetsplats på jobbet står ett fruktfat. Så man kan säga att detta är en socialplats näst efter fikabordet.

Av frukterna äpple, clementin och banan så tar alltid bananerna slut först och sist ligger clementinerna kvar. De ensamma stackarna.

När jag lägger upp mer bananer brukar det komma en ström av folk som vill fylla på sitt fruktintag. Inget konstigt med detta utan det skumma är den eviga timingen av folk precis då bananerna fylls på.
Hur kan detta komma sig?

Jag tror att alla på Two bär på en gen från bananflugan. De känner vittringen...


So long!

Anna

3 kommentarer:

Tant Silly sa...

Om man blir uppäten av en så söt apa om man är en banan... så vill jag vara en banan... För hade jag varit apan... hade jag ätit upp mig själv...

Anna sa...

Haha! Fan Cilla, ibland är du bra djup :)

Katrin sa...

Cilla har du mycket att lära av, Annis!