måndag 18 maj 2009

Pool is NOT cool

Som några kanske vet så är jag inget fan av pooler. Vare sig i badhus eller på semesterorter.
Disskussionerna kring Kroatiensresan har jag ju tidigare skrivit om här. Idag läste jag en artikel på Aftonbladet och fick ännu mera vatten på min kvarn.

"Så snuskiga är poolgästerna" var rubriken. Jag läser och blir mer och mer medveten om varför jag tycker som jag tycker i denna frågan.

För att nämna några punkter från artikeln:
  • En tredjedel (35 procent) duschar inte innan de hoppar i poolen.
  • 20 procent tvättar inte händerna efter att de gått på toaletten.
  • 27 procent tvättar inte händerna efter att ha bytt en blöja
  • Och 68 procent tvättar inte händerna när de hostat eller nyst i dem

Här kan ni läsa resten av artikeln, om ni vågar. För efter ni läst den kommer ni aldrig mer att bada i en pool men kom då ihåg att jag varnade er innan.


So long

Anna

3 kommentarer:

Katrin sa...

Äh - lev lite! Det dör du inte av.

Sofia sa...

Håller med Katrin. Va inte så kinkig!

TAN sa...

Torris anna!