söndag 10 maj 2009

Projekt balkong avslutat

Nu är balkongen äntligen klar!

Jenny hjälpte mig med blommorna. Vi möttes på Blomsterlandet och handlade passande blommor, sedan åkte vi hem till mig och började plantera. Tur att jag har vänner med gröna fingrar, för jag är inte alls duktig på detta.

När planteringen var gjord åkte jag vidare på jakt efter ljuslyktor och en solstol.

Hittade en baden-baden stol i svart som passar in, så nu kan jag sola på balkongen utan att behöva ligga på golvet.

Ljuslyktorna var väldigt kluriga att få tag på. Så fort jag frågade efter dem så var svaren de samma:
-"Sådana har vi inte nu, de kommer till hösten igen".
Tack för den, men det är ju NU jag vill ha dem.

Sista stoppet innan jag var hemma hos mamma och pappa var på Ö&B för att handla lite smått och gott.
Vad hittar jag där tror du. Ljuslyktor. Sådana som jag letat efter halva dagen.
Ibland är faktiskt Ö&B lite underskattat.

Så hur blev resultatet då, titta här:

Vad tycks? Jag gillar det ialla fall! Och det är väl huvudsaken.
Diezel har fått en ny vattenskål på balkongen och en ny filt, så han kommer nog också gilla att vara där ute i sommar.


So long!

Anna

11 kommentarer:

Sofia sa...

Vad mysig balkongen blev! Jag kan komma och provsitta solstolen flera gånger om ;).

Anna sa...

Varsågod... ta gärna med lite chokladkakor ockå hahaha

Sofia sa...

OOoohh. Här ställer man krav... Ja, men visst fanns det någon misslyckad liten jäkel på slutet i kaksatsen ;)

Anna sa...

Hoppas då att stolen klappar ihop när du provsitter den HAHAHA

Lotta sa...

Nice! Bara rosévinet i kvällssolen som fattas!

Anna sa...

Olalaaaa!! Ja det vore ju inte fel. Fattas dock lite sol också...

Katrin sa...

Åh va mysigt du gjort det! Well done!

V sa...

Ooo, rosévinet skriver jag upp mig på.

Anna sa...

Klart du gör! Så fort solen står på himlen å rosévinet är inhandlat så slår jag en pling... :)

V sa...

Hu-fucking-rra!

Anna sa...

Abso-fucking-lutely
HAHAHA