söndag 17 maj 2009

Eurovision 2009

Det blev ingen Eurovision för mig igår utan jag kollade på reprisen som gick idag. Jag undvek att kolla nyhetstidningarna för att slippa få reda på vem som vann. Mitt misstag var att gå in på facebook, där en av mina vänner hade ändrat sin status till just vinnaren.

Jaja, jag fick ju iaf se/höra alla bidragen. Måste säga att jag tycker att detta års Eurovision inte alls var något bra. Inte många låtar som var något att ha. De är lite lustigt att Sverige höjer vårt bidrag till skyarna innan finalen och sedan slutar vi alltid i botten. Så även i år, sämsta placeringen på 17 år.

Två nordiska länder i topp och två i botten. Jag förstår dock inte hur Norge kunde vinna, är låten verkligen så bra? Jag hejade iaf på Island, tycker att den låten borde vunnit. Tänk er eurovision på Island. Det hade inte kunnat matcha summan som Ryssland betalade för årets final, bara inledningsnumret kostade 10 miljoner.


Men man får ju inte alltid som man vill. Antar att det är glädjeyra i Norge idag då de får fira både en vinst i Eurovision och nationaldagen.


So long!

Anna

1 kommentar:

TAN sa...

Grymt bra! och Estonia...