onsdag 13 maj 2009

Vårruset

Idag gick Vårruset av stapeln här i Karlstad. Lotta och Anette från jobbet var anmälda så jag och Sofia bestämde att vi skulle gå ner och hejja lite.

Halv sju mötte jag och Diezel upp Sofia här på Herrhagen. Sofia var lite sen men det vägdes snabbt upp av att hon hade tagit med sig färdkost.
-"Vi måste ju väga upp promenaden med något onyttigt" var hennes kommentar. Jag gillar!
Vad var det då för gott hon hade tagit med sig? För någon vecka sen bakade Sofia chokladkakor och det var av dessa hon hade tagit med. Och alla vet ju att jag är svag för allt i chokladväg så detta var en hit! Tack Sofia för jätte god färdkost.

Väl nere i stan kom beslutsångesten, vart skulle vi stå? Bron över till Blue Moon blev vårt mål. Vikky G slöt upp efter en stund. Hon hann med ett samtal för att förklara att hon inte tog sig fram för det "är en massa kvinnfôlk ivägen" haha.

Efter att massor av folk sprungit förbi oss och vissa t.o.m. hann komma i mål (vinnartiden ca 17min, det kallar jag kondition) såg vi till sist våra idrottskvinnor. Glada i hågen sprang de fram till oss och jag vill påpeka att detta kan mycket väl ha varit de ENDA steg de sprang av de 5 km som banan var. Men humöret var som sagt på topp och vem sa egentligen att man måste springa för att delta.
Jag kör nog en repris av Vårruset nästa år, på rätt sida av banden. D.v.s. som åskådare.

Bra kämpat Lotta och Anette!


So long!
Anna

P.S. Idag var Diezel tillbaka till sitt gamla jag. Inga spår alls efter den lugna hund jag sett de senaste dagarna. Men det vänder nog snart igen.

Inga kommentarer: