fredag 30 januari 2009

Basketball Diaries (På driven i New York)

1995 kom "Basketball diaries" en film med Leonardo DiCaprio i huvudrollen.
Jag kommer ihåg att jag såg denna film gång på gång och jag tröttnade aldrig!

Hade filmen inspelad på VHS men efterhand blev det allt sämre kvalitet på bandet. Nu fungerar inte ens min videospelare så ifall jag skulle hitta filmen kan jag ändå inte se den.
Jag har på senare år försökt få tag på denna film utan resultat. Än idag kommer jag ihåg alla starka, hemska scener precis som om jag hade sett filmen igår.

Fredagskväll som det är idag brukar jag zappa runt på TV:n och hamna framför Let´s Dance - lagomt avslappnat. Av någon konstig anledning surfade jag nu in på tv.nu för och se vad de andra kanalerna erbjuder.

Till min STORA förvåning så visar kanal 9 "Basketball diaries" ikväll klockan 21! JAAAAAAA!!!
En gripande film men helt klart värd att se om man inte tidigare gjort det!

"Jim Carroll är en mycket lovande basketspelare som är på fel väg i livet. Tillsammans med sina lagkamrater, Mickey, Neutron och Pedro verkar Jim vara på väg mot en fantastisk karriär som proffs. Men när pressen från hans tränare, hans mamma och skolan bara blir större, flyr Jim undan till alla de "fel" ställena och de mörka gatorna i New York börjar långsamt bryta ner honom. "Basketball Diaries" är en stark film om en ung pojkes liv på gränsen." (filmtipset.se)

Ikväll klockan 21 sitter jag bänkad framför TV:n, så STÖR INTE!!


So long!

Anna

Inga kommentarer: