söndag 18 januari 2009

Ännu en helg avklarad

Helgerna går allt för snabbt tycker jag! Hade massa saker jag tänkt göra under helgen, typ städa, laga matlådor o.s.v. Några matlådor blev det inte och städningen, ja den är precis avklarad.
Helgen har för övrigt haft ett ute tema. Jag och Diezel har varit ute massor i det hyfsat kalla vädret. Men som man fick lära sig som liten: "Det finns inga dåliga väder - bara dåliga kläder".

Igår träffade vi Katrin och lilla Soia för en promenad som varade i två härliga timmar. Jätteskönt! Hundarna leker jättebra tillsammans och jag och Katrin går och småpratar. Turen gick Gubbholmen - Sundsta - Råtorp - Klara - Herrhagen. Gissa vem som somnade gott när vi kom hem...
Hade kameran med, men det blev inte allt för många bilder tagna.





















Idag var vi ute med Kathinka och Astrid, också denna gång i två frusna timmar. Nu blev det turen Lamberget - Örsholmen - Herrhagen. Även här massa bus och småprat.
Vad härligt det är med hundkompisar!

Imorgon börjar en ny rutin i mitt och Diezels vardagsliv. Diezel ska börja på dagis! Hoppas att allt går bra då de första veckorna är en prövoperiod.
Så numera är det inte bara att gå upp ur sängen, göra sig i ordning och åka till jobbet. Nä nu ska det in rutiner som morgonpromenad, mat och en tur till dagis.
Ska dock bli så härligt att ha honom hemma på kvällarna! Så håll alla tummar och tår att det går bra på dagiset!


So long!

Anna

3 kommentarer:

Katrin sa...

hehe vilket sött kort!

Anonym sa...

Snygg min Diezel har på bänken! Gillar han inte Soia? :)

Anna sa...

Jodå.. han gillar henne allt.. men av bilden att tyda ser det kanske inte riktigt ut så. Båda lutar bort från varandra haha. Kan vara köttbullen bakom kameran som gör det :)