tisdag 20 januari 2009

Blogg hets - nej, blogghets ska det vara

Ja det är precis vad det blivit på mitt jobb.
Vi är några tappra själar som bloggar mer eller mindre frekvent. Tycker själv att jag ligger hyfsat bra till, men missar man en dag så får man reda på detta hyfsat snabbt. Jag är iof lika snabb och påpekar detta för mina kollegor då de missat.

Har tidigare skrivit mest för skrivandets skull och inte tänkt så mycket på HUR jag skriver. Jag jobbar ju på en webbyrå så numera uppmärksammas mina mer eller mindre grammatiska kunskaper. En av mina bloggkollegor,
Sofia, är nämligen copywriter så hennes mission med min blogg är att hitta fel och sedan skicka ett mail där hon har markerat felen med fetstil och sedan gjort texten RÖD. Allt för att göra mig uppmärksam på mina felstavningar, särskrivningar ja allt vad det nu kan vara.
Visst har man en härlig hatkärlek till sina kollegor haha.
Så nu
Katrin , Lotta och Sofia ligger ni efter.

So long!

Anna


P.S. Har nu varit inne och gjort de ändringar som såklart Sofia hade synpunkter på. Men nu kan ju ingen annan klaga på inlägget. Det är skrivet helt enligt en copywriters önskemål!

Inga kommentarer: