torsdag 15 januari 2009

IR-kväll på Two

Ikväll hade vi aktivitets kväll på jobbet. Det var affärsområdet IR som stod för underhållningen. Vi började vid 17:15 med thai mat lagad av Anders och öl till detta. Super gott - plus i kanten till kocken. Sedan hade IR föreläsning om vad de jobbar med och vad detta innebär. Jätteintressant! Sedan tog vår VD Allan över och berättade lite hur senaste månaden gick och lite framtidsplaner. En av planerna för Two-gänget är en Trysilresa i februari, det ska bli riktigt skoj. Inte för att jag åker skidor, men vi är ett gäng som tänkte åka hundspann - det kan bli RIKTIGT skoj!
Efter att Allan har haft ordet var det lekdags. IR hade "Så ska det låta" på schemat. Anders "Peter Harrysson/Settman" var lekledare. Kanske ska nämna att temat var ABBA - ingen höjdare för min del då jag är jättedålig på ABBA-låtar. Men men skam den som ger sig.


Efter några omgångar såg ställningen ut såhär. Ska dock påpeka att jag tillhörde det blåa laget :(
Frågorna som ställdes efter varje låt var i samma stil som i programmet. Man utgår från låten sen blir det någon oväntad twist på det hela och frågan blir till en bandyfråga - Love it!
Vårat lag var ju uppenbarligen inget ABBA-lag för våra motståndare ökade på sin ledning allt eftersom låtarna kom, men sen kom vi igen...

Efter näst sista låten och ställningen var 10-3 var den sista frågan var på G. Då satsade vi "allt eller inget"och frågan blev helt plötsligt värd 8 poäng. Det var nu det gällde alltså! Den som kunde svaret på frågan skulle ställa sig upp och svara. Hur gick det då? Jo såhär:


MITT LAG VANN!! Kan dock inte påstå att jag var den bidragande faktorn, nä det var snarare Lotta och Janne som klämde svaret på sista frågan - bra jobbat!!


Vill bara avsluta med:
TACK IR (Henrik, Anders & Victoria) FÖR EN SUPER TREVLIG KVÄLL!


So long!

Anna

Inga kommentarer: