lördag 24 januari 2009

Hundvakt en lördagskväll

Som jag tidigare nämnt har jag, för första gången, ingen lust att gå ut. Jag är riktigt trött efter den gångna arbetsveckan med tidigare morgnar och nya rutiner, så en hemmakväll passar mig perfekt!
Jennie däremot, min partyhalva, är dock ute och slår klackarna i taket då hennes arbetskollega precis fyllt år. Det nalkas BMB för detta gäng.

Jag har erbjudit mig att sitta hundvakt åt Ruska så att hon ska slippa sitta hemma själv. Nu har donnan anlänt och Jennie förfestar, men jag är inte ett dugg avis! Vi har det så bra här hemma!
Ruska är överlycklig för alla leksaker hon hittat och springer omkring här och retar Diezel. Men kommer han för nära markerar hon detta med ett vänligt men väldigt bestämt "Ruska-morr" och Diezel backar därifrån. Än en gång lyckas hon!

Det hade dock varit gott med ett glas vin nu för att riktigt markera att "nu är det helg", men jag har lovat att hämta Jennie inatt och köra hem dem. Men en påse popcorn å lite dricka funkar ju det med!


So long!


Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Diezels miner är oslagbara! Underbara!

Anna sa...

Jag vet.. hans "snus-miner" tar aldrig slut :)