tisdag 21 april 2009

På säker mark

Jag överlevde helgen! Såg mörkt ut där ett tag när jag försökte återfå andan efter x antal skrattattacker på rad.
Sjukt rolig helg var det med massa udda förteelser, men det hade jag räknat med.

Blev iaf upphämtad på stationen av Cilla och hennes pojkvän och vi åkte hem till henne. Redan här anade nog Cillas pojkvän vad han hade att vänta sig resten av helgen.När vinglaset var tomt och magen var full av lasagne somnade jag i soffan. Slut efter en veckas jobb, resan ner till Gbg och allt skratt.

Lördagen nalkades det stadsvandring/shopping ála Anna & Cilla. Varken fredagskvällen eller lördagsförmiddagen var inte min brightaste stund. Allt som kunde sägas på ett mer eller mindre smart sätt lyckades jag med!

Cilla fick med sig ett par påsar från stan sedan tog vi en fika i solen - härligt! Stefan tittade förbi också - denne lille filur. Har hört mycket om och från honom, men aldrig träffat honom. Lika crazy in real life! Snart var det dags att bege oss hem till Cilla igen för snart var det dags för fest!
Köpte med en pizza på vägen och sedan var partyt igång. En efter in dök upp och snart var vi ett tappert gäng!
Framåt midnatt begav vi oss till KG29 där vi skulle ta några öl. Vi handlade och sedan upptäckte jag att min mobiltelefon var borta. Kan den blivit kvar i taxin tro? Cilla tokringer till min mobil samtidigt som någon annan ringer taxichauffören.
-"Ja det sitter någa killar här i bilen med en telefon som ringer"
-"Då är det vår telefon"
-"Jag tar tillbaka den så kommer jag upp med den till er"

Hur ofta händer något sådant. Taxichaffisen får 100:- som tack
-"Får jag göra vad som hellst med pengarna", frågar han.
-"Ja, du kan få bjuda oss på en öl" svarade Cilla kvickt.
Killen i taxin tryckte lätt på gaspedalen, började sakta rulla framåt.
-"Ha en bra kväll tjejer!"
WROOOOOM!!!

När vi fått i oss de öl vi hade tänk begav vi oss ner mot Avenyyyyn och Deep. Väl inne intog vi dansgolvet.
Det var det fler som hade gjort för fy faaan vad trångt det var! Vi förflyttade oss till dansgolv nr 2, där dansade David Batra, Johan Glans och Petra Mede för fulla (bokstavligt talat) muggar!

Vi hittade oss en plats på golvet och började skaka på rumpan. Plötsligt har jag någon bakom mig som gnuggar sig mot mitt arsle.
Jag vänder mig om, ser ingen..
Hmmm..
Jag tittar ner och ser Johan Glans dansa så nära att vi gnuggar rumpor (ja nästan eftersom han var så kort).
Att jag tittade på honom var lite som ett OK för dem och vips var de inne i våran "ring" och dansade.
Jaja, underhållning det med!

Cilla hamnade i en liten dispyt med nå´n Comviq-blatte och blev så sur att hon hällde en Redbull/Vodka över killen (alkoholmissbruk jag vet).
Vakterna kom och gissa vem som åkte ut från stället - inte var det Cilla iaf HAHAHAHA!!!

Kvällen avslutades med nattamat och jag la huvudet på kudden kl 6:30.
Dagen efter kl 17 gick tåget hem - sov i stort sett hela vägen.

Kontentan av denna helg då - sjukt skoj!
Plus att jag fått höra att jag är: fet, saknar rumpa och har oglansigt hår. Denna resa var inte lika bra för mig självförtroende kanske, men jag lär definitvt göra om den inom en snar framtid.

Måste dela med mig av planteringen som fanns innanför dörren till Cillas hyreshus. Jag har en aning om vem som kan ligga bakom det, men roligt är det iaf:

Min favorit är "Strängt förbjudet att leka kurragömma i plantagen".

CILLA: Det här måste vi snart göra om. Saknar dig redan!


So long!

Anna

12 kommentarer:

V sa...

Gillar ändå kombinationen av tjock och rövlös, det är mycket bra jobbat!

Anna sa...

Det var dock inte samma person som myntade dessa tre egenskaper... snarare 3 olika.
Jaja, vad kan jag säga mer än att:
*Jag är fet
*Jag har ingen rumpa
*Mitt hår är inte glansigt

Tough shit!

Tant Silly sa...

AND YOU FORGOT, YOU ARE SO BENDY!!!!!
HAHAHAHAHA, underbart skrivet hunny! Vi hade så in i helvete roligt att jag fan fortfarande tjippar efter andan.....

SAKNAR DIG REDAN!!!
Och vem vet, snart kanske du får påhälsning??

Anna sa...

Ja ingen vore ju gladare än jag om det hände!!!

Och V... missade ju som sagt... I´m sooo bendy HAHAHAHA

Sofia sa...

Äh! Släppet! Katrin är den som är bendy ;). Men vi kan hitta på nåt annat till dig, Anna Banana :). Var lite mer action på din helg än min. Hahaha. Fan va kul ni verkar haft.

Anna sa...

Kontentan:
*Jag är fet
*Jag har ingen rumpa
*Mitt hår är inte glansigt
*I´m NOT bendy

:S

Tant Silly sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tant Silly sa...

HAHHAHAHAH!!!!
Ja, jag fick tipset att börja använda Botox idag... Eller kanske rent av a face lift... Jag börjar visst få rynkor jag...
Men men... jag har ju mitt glansiga hår iaf och låååånga ben....
And I AM BENDY!!!

HAHAHAH

Anna sa...

U are soooo lucky!!!

Jenny sa...

åh herregud, ni måste vara de mest virrigaste höshjärnorna på denna planet ;O

btw, i löööööved alla små lappar i slutet av inlägget :)

Tant Silly sa...

Saknar dig....
Och japp, virriga var vi... eller ja... iaf. Anna!!
Det var inte många rätt där inte...
HAHA

Anna sa...

Tack Cilla.. hmmm...eller!?

Helgen som gick verkligen sprutar possitiva kommentarer märker jag...

Miss you hun´! Måste vi snart göra om igen!!!