fredag 24 april 2009

Då var det gjort

Ikväll har jag och pappa bytt från vinterdäck till sommardäck på min bil.
Detta är en av de händelser som jag väntar med in i det sista. Och det är endast för att jag vet hur många utbrott jag får! Mitt humör sviker mig väldigt lätt i sådana här situationer.

Första däcket var lossat och det nya skulle sättas på. Redan här börjar det jävlas med mig. Känner hur irritationen stiger och efter det 5:e försöket att få på däcket med en vetskap om att det väntar tre däck till, brister det.
-"Detta är FAAAN sista gången jag byter själv! Nästa gång lämnar jag in bilen!!!!"

Pappa nickar och säger ett tyst -"Mmmmm". Pappa har varit med förr, han vet vad som väntar när mitt humör sviker. Stackare.

Däck nummer två gick smidigare, nummer tre kom på plats direkt och nummer fyra likaså.
Va!!?? Endast en motgång denna gång. Det är kanske som de säger: övning ger färdighet.

Summa sumarum ála pappa:
-"Det gick ju bra det här! Bara ETT utbrott"

Hahaha! Men men, nu är de på plats, bara typ ett halvår tills nästa gång.


So long!

Anna

2 kommentarer:

Tant Silly sa...

HAHAHAHHAHAHA!!!!
Well done there!!! =)

Sofia sa...

Hatar att byta däck på bilen... Förstår de fula orden. De brukar dyka upp vid såna tillfällen. Haha