söndag 26 april 2009

Middagsbjudning

Idag var vädret inget vidare så jag beslutade mig för att göra ett ordentligt ryck i lägenheten. Plocka undan, damma, dammsuga, torka golv och byta på sängen! Så nu är det fint här hemma må ni tro.

Imorse ringde jag upp päronen och frågade om du inte hade lust att komma in till stan å hälsa på.
-"Visst kan vi det", var svaret.
-"Då kan ju jag bjuda på mat", svarade jag.

Kruxet är ju att matlagning inte är min starkaste sida, fast det är ju iof mycket roligare att laga till flera än bara sig själv.

Efter att jag hade städat klart, rastat hunden kommit in och ur duschen begav jag mig till affären. Tacopaj stod på menyn.
Tillbaka hem, börja laga mat, päronen kom och till slut var det dags för mat.
Shit vad jag åt! Magen står som om jag vore gravid i 9:e månaden eller nå´t.
Efterrätt - det är väl klart!
Hallonpaj med vaniljsås och kaffe.

MMMmmmmmm!!

Mätta i magen alla tre begav vi oss ut till Sörmonskogarna för en promenad med Diezel. Det fick ialla fall maten att lägga sig någotsånär till rätta.

Nu är jag hemma igen i en nystädad lägenhet och bara jäser.


So long!

Anna

4 kommentarer:

V sa...

Mmm, gött. Du kan om du vill. ;)

Anna sa...

Hell yes

Sofia sa...

Oh la la! Och när får vi se mer av dina matlagningsskills då ;)

Anna sa...

hmmm.. ikväll ska jag koka ris, gills det hahaha