fredag 17 april 2009

Drygt 2 timmar kvar

Klockan 19 anländer jag till Göteborg. Ska bli såå skoj att träffa Cilla igen!

Jag hade sett fram emot en lugn resa och packade därför ner massa tidningar jag ännu inte hunnit läsa. Köpte godis och dricka vid stationen, riktigt laddade för resan.

Väl ombord på tåget fann jag min plats la upp min väska på hyllan och satte mig ner. Mitt emot mig satt en kompis pappa och vi hälsade och började småprata. Sådant där man gör för att vara trevlig.
När vi anlände Kil var samtalet i full gång, likaså i Grums.
Hur gör man egentligen för att slippa småprata med någon man inte vill?
Allt jag vill nu är antingen att få läsa mina tidningar och äta mitt godis eller kunna knäppa med fingrarna och vips var vi framme. Det sista alternativet funkar ju tyvärr inte.

Jag vill heller inte vara ohyfsad mot denna trevlige man, utan jag vill bara sitta för mig själv.
Så jag tittar ut lite genom fönstret och märker att orden kommer inte lika ofta längre. Plockar upp min mobil och trycker lite (läs: bloggar). Sneglar på mannen mittemot.
JAAAA!!
Han har somnat.
Mission completed - fram med snask och tidningar.

CILLA: 2 timmar kvar!
SOFIA: Sorry för jobbig och oläsbar text, men prova själv att blogga från en mobil. Jag fixar till det senare.


So long

Anna

2 kommentarer:

Sofia sa...

Det är väl kul med lite oväntat "resesällskap"... (jag ser mellan raderna för formateringen den här gången..). Hahaha.

Ha en toppenhelg i Göteborg!

Katrin sa...

Haha! O-sociala Anna ;D Bra där!