lördag 4 april 2009

Man vet att man är gammal när man...

...svär över att bli omkörd av några kidz i en svart stylad bil från sent 80-tal.

Detta var vad som hände mig nu ikväll. Jag svor högt för sig själv och ifrågasatte om de verkligen har så bråttom eftersom de tokkör som de gör. Allt medans deras bakljus försvinner längre och längre bort.

När jag väl släppt denna "incident" är det dags för nästa. Jag ser ljusen komma närmare och närmare i backspegeln och nu swischar en Saab förbi. Jaja, SM i fortkörning ikväll alltså. Men jag håller mig till de lagliga 90km/h som skyltarna så fint visar på E18.

När jag svänger av vid avfarten in mot stan får jag ett stort leende på mina läppar.
Det visade sig att Saaben som körde om mig var en civil polisbil. Då log jag inte för att jag höll mig till 90km/h och var den laglydiga medborgaren. Nä, jag log för att bilen de stoppat var den svarta stylade bilen med kidzen som körde om mig.

HAHAHA! Skrattar bäst som skrattar sist.


So long!

Anna

4 kommentarer:

V sa...

Älskar kärringinlägget. Lite inflytande hade jag minsann under mina veckor på Two.

Anna sa...

Du kanske smittade av dig lite under dina veckor hos oss. Jag menar, någon måste ju fortsätta då du är borta :)

V sa...

Härligt! Lite kärringanda har ingen dött av! :)

Anna sa...

Onej.. Och varför sluta när jag är på topp. Igår åkte jag och handlade blommor å pysslade här hemma...