onsdag 11 februari 2009

Se upp i backen - TWO hål i nacken

På fredag runt 15-tiden beger sig Two-gänget till Trysil för årets vinterresa. Jag har fått "äran" att samordna allt inför denna resa, vilket är en hel del. Men jag tror att när vi väl sätter oss i minibussarna och börjar rulla mot Trysil har nog allt slit varit värt det! Om inte annat så lär det vara det då vi kliver in i stugan och knäcker en öl. Jag tycker att det bästa med sådana här skidresor är myset i stugan, krypa upp i en soffa i mjukisbyxor och bara ha det bra!

Nu är jag en av fem på jobbet som inte är någon vidare skidfantast, så vi ska inte ge oss ut i backarna på lördagen som resten av gänget. Vad ska vi hitta på istället då? Spa!? Nä, åker man till fjällen ska man ju hitta på vinteraktiviteter som inte finns här hemma, så vi ska tillbringa dagen med att åka hundspann. Det ska bli riktigt skoj och fort lär det gå också!

Varje AO har fått i uppgift att bestämma samt tillaga antingen middag eller frukost. Jag är inte ansvarig för något av dessa utan mitt jobb blev att inhandla allt inför denna resa, vilket är en hel del!
3-rätters middag i två dagar samt en enorm frukostbuffé för nästan 30 personer, det blir en hel del kundvagnar med mat. Och drycker, både alkoholhaltiga och inte, ska vi ju inte tala om. Frågan är hur allt ska få plats i bussarna, vi harju även liten annan packning med oss som ska få plats.

Nedräkningen har ialla fall börjat - 41 timmar kvar.


So long!

Anna

Inga kommentarer: