söndag 8 februari 2009

Det som göms under snö...

.. är jävligt halt!
Under en promenad med Diezel igår morse så fick jag erfara att bara för att det är decimeter med snö ute så innebär inte detta att man går säkert. Eller så har jag bara jäkligt otur.

Vi fick ett hundmöte så jag kopplade Diezel och gick lite åt sidan för att inte gå rakt på de vi möter. SWISCH så halkade jag till, lyckades hålla balansen ett litet tag innan jag föll på knäna - AAAJJ!! De gånger sådana här incidenter händer vill man vara så anonym som möjligt. Ingen ska ju se att just jag druttade omkull. Men så var ju inte fallet denna gång eftersom personen jag mötte var 2 meter ifrån mig. Vad gör man, jo försöker skratta bort det lite lätt fast det gör ont som satan.
Kommentaren från tjejen jag mötte var: -"Man är ju glad att det är snö så det är mjukt när man landar". Hade lust att svara med en sarkastisk stämma: -"MJUKT!!?? Vet du hur hårt is är?". Men jag reste mig upp nickade och gav ett leende och gick vidare.

Så hur har resten av min helg varit då.. jo då, jag har småhaltat mig fram - men jag är inte bitter!!


So long!

Anna

Inga kommentarer: