onsdag 4 februari 2009

Matlåda eller inte!?

Jag tycker inte om att laga mat.
Särskilt tråkigt är det när man ska laga matlådor eller laga endast åt sig själv. Är man några stycken som lagar tillsammans kan det vara skoj, men inte annars.

Nu har jag turen att jag har en mor som gärna lagar lite extra mat och sparar som matlådor till mig. Perfekt!

Mina kollegor påpekar ofta detta, men de vänder på historien så att det ska framstå att jag tvingar min kära mor. Vill förtydliga att så är inte fallet. Hon erbjuder sig och jag är inte dummare än att jag tackar ja.

Nu börjar matlådorna från helgen ta slut, men tro inte att jag ska laga någon mat ikväll. Nej nej, mamma och pappa kommer hem på en fika.
Matlådeleverans med andra ord.
SWEET!


So long!

Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott med mammas mat. Men en dag kommer även du bli vuxen, det är jag övertygad om :)

Katrin sa...

Bortskämd! Hehe! Du välkomnar hem din mamma med stora famn för att hon har en kasse matlådor med dig. Bäst att du bjuder henne på kaffe och bulle ;D

Fast jag är ju inte bättre själv, Anders gör ju mina matlådor haha!