torsdag 4 juni 2009

Något gick nog fel

Nämnde ju tidigare att jag var och lämnade plasma idag. Det visade sig nu att denna gång gick inte allt felfritt.

Det började med att maskinen strejkade redan efter 1 minut. "Det kan bli så ibland men det är ingen fara", redan här borde jag anat oråd. Men när tjejen hade knappat lite på maskinen var vi igång igen.

Efter drygt en halvtimme var jag klar. Fick som vanligt den där tussen med ett bandage runt om för att stoppa blodet. Nu under kvällen har jag tyckt att det varit lite ömt då jag böjer armen och nu när jag tog bort tussen är det blå/lila där de stack mig. Det är absolut inte mycket blått men efter en normal plasmagivning så syns det inte alls efteråt.

Har nog upplevt mitt första "fel-stick". Men det stoppar inte mig, om två veckor är det dags att hoppa upp i stolen igen med en ny skvallerblaska.


So long!

Anna

Inga kommentarer: