måndag 8 juni 2009

Mera party

I lördags var det dags igen för party med com-gänget. Eller delar av de iaf. 19:00 hemma hos Katrin på Norrstrand var planen.

Jag var sen, som vanligt, men jag var inte sist denna gång. 20:30 rullade en taxi från Herrhagen med 6 glada människor i mot Haga för att hämta David. Efter att ha väntat ca 10 minuter (eller 40 kronor enligt taxametern) var vi på väg igen.

Katrin var sådär lagomt glad, hon satt hemma med "snut-jävlarna" som hon så fint kallar dem. Anders (Katrins pojkvän) läser till polis och några av hans klasskompisar var där.

Med fotbollen i bakgrunden (iaf för vissa av oss, för andra var den livsviktig) var partyt igång. Stämningen var på topp och glasen avlöste varandra. Samtal om jobb, åldrar och ex (!?) kom på tal.

Vid 23:30 gled ännu en taxi från Norrstrand och ner mot Blue Moon - Tim Henri var DJ, han är grymt duktig!

Glada i hågen dansade vi kvällen lång. Eller lång kanske var att överdriva, innan vi var inne så var det bara 1,5 timma kvar till stängning. Men men.

Efter stängning var det som vanligt dags för nattamat på Amigo. På vägen dit upptäckte vi till vår stora förtjusning att någon hade hällt diskmedel i fontänen på Torget.

Som ni kanske ser så har Andreas cykel tagit sig ett dopp i fontänen.

Efter en kebabtallrik befann jag mig i paltkoma, men då Lars gjorde en dansk tolkning av en pommesfrites så skrattade vi som galningar. Kanske lite småäckligt att leka med maten, men det var sjukt roligt. Klart jag delar med mig:

Nä, nu är det dags för mig att nana kudden.


So long!

Anna



5 kommentarer:

Tant Silly sa...

HAHAHAHHAHA!!!!!!
FAN VA KUL!!!!
Också ett skumparty att avrunda kvällen med, inte illa får jag allt lova att säga!

Anna sa...

Javisst.. se vad du går miste om då du inte är här...

V sa...

Min cykel behöver också ett bad. Darn it! Skulle varit med!

Anna sa...

Japp! Vem vet, du kanske åxå hade fått dig ett bad :)

V sa...

Det hade jag med all säkerhet fått. Då du, tanten!