onsdag 10 juni 2009

Mariebergsskogen

Igår efter jobbet åkte jag och Diezel till Mariebergsskogen. Det var länge sedan jag var där så vi gick omkring och kollade läget en stund.

Det första jag upptäcker (till min stora besvikelse) är att åkattraktionen Äppelmasken är borta.
När försvann den!!??
Inget Mariebergsskogen utan Äppelmasken, det är min filosofi. Det var ju höjdpunkten som liten.
Kom till jobbet idag och berättade om min fasansfulla upptäckt. De tittade på mig med stora, ifrågasättande ögon. Det visade sig att det inte var någon stor upptäckt jag gjorde med Äppelmasken, den har varit borta i flera år. 10 år kom på tal, 7 år sa en annan. Detta visar dock att det som sagt var länge sedan jag var där.

Hoppas att Äppelmasken har det bra i "äppelmask-himelen" - R.I.P!

Men Mariebergsskogen har inte helt dissat Äppelmasken. Terrassen har numera en glasseria med massa smarriga och roliga glassar.
Det fanns jazzenglassen, lillgrisen (tror jag den hette) men framför allt: Äppelmasken!
Någon som vill med till Terrassen en solig dag framöver och vara nostalgiska över Äppelmasken?


So long!

Anna

4 kommentarer:

Mattias sa...

Jag hörde/läste/inbillade mig någonstans ifrån att dom flyttat masken och att den är alive and kicking än. Det kanske ska forskas lite i detta och köras en TwoTrip till detta karusellernas Mecka.

Anna sa...

I´m on!!! Just tell me when...

Kajsa sa...

Men Anna! Masken har varit bort i måååånga år!

Jag har dock sett den här nere på södliga breddgrader också Blir lika glad varje gång! :)

Anna sa...

Då kan du förstå min besvikelse... men det lutar nog mot en nostalgitripp till Öland i sommar hahaha