fredag 22 januari 2010

Tjejmiddag hos Sofia

I onsdags var det Sofias tur att bjuda mig och Ulrika på middag. Ledtrådarna som dök upp under lunchen var: potatis, vitlök, choklad. Lite udda blandning kan man tycka men jag litade på att Sofia skulle fixa detta galant. Så rätt jag hade.

När jag och Diezel dök upp tittade Sofia ut från köket iklädd ett förkläde, precis som en riktig hemmafru. När vi satt oss till bords bjöds det på moussaka. Det var riktigt gott! Sedan blev det chokladmousse och kaffe till efterrätt.

Efter några timmars prat och skratt gick vi hemåt, fortfarande mätta och belåtna. Den 11 februari är det min tur att stå för middagen. Kanske lika bra att börja fundera ut något redan nu.


So long!

Anna

2 kommentarer:

Sofia sa...

Du får väl ta en titt i din bilderbok... jag menar kokbok... ;)

Anna sa...

Hahaha, tänk för att jag kanske skaaaa deeeet :P