fredag 1 januari 2010

Då var julen över

Julen 2009 var fantastisk. Skönt med ledighet och familjetid. Dagen innan julafton åkte jag, precis som alla andra år, hem till mina föräldrar. Jag och mamma gjorde Sangriabål, satte oss i soffan vid granen och kollade gamla fotografier.
Julafton firade jag, mamma och pappa. Min syster och hennes familj kom på juldagen så jag hade "julafton" två gånger detta år. Klockan 15 var det ju dags för Kalle Anka. Ingen riktig jul utan Kalle. Sedan var det dags för julbord. Shit vad man äter. Det finns så mycket gott och allt ska man ju ha på tallriken.
Efter julmaten så var det ju dags för att öppna julklappar. Diezel var helt galen och slet upp julpappret.
På juldagen hade jag och min barndomskompis Kajsa bestämt att vi skulle ses nu när hon var hemma över jul. Vi har inte setts sedan 2001 så det var skoj att se henne igen. Vi tog en tur med vovvarna i skogen först. Torres var först lite reserverad men efter en stund var han så nyfiken att han inte kunde låta bli att smyga sig fram till Diezel. Söta de små! Efter promenaden åkte vi hem till mamma och pappa, vi hade ju en hel del att ta igen. Vi kollade lite gamla kort från ridläger o.s.v. nostalgi med andra ord.
På eftermiddagen kom ju syrran och hennes familj och det var än en gång dags för ett stort julbord. Även denna gång åt jag så jag höll på att spricka. Vill inte ens väga mig efter dessa juldagar.

Julklappsöppning stod på tur och alla var nöjda och glada över sina paket. Hade problem med att hitta på något att köpa till syrran och hennes man så jag gjorde en "låda" med diverse (o)nyttigheter :)Juldagskvällen var det ju utgång som stod på schemat. Förfest hemma hos Sofia och sedan en tur till Blue Moon Bar. Rolig kväll och massor med folk.

Annandagen så nalkades det hockey med Anette. JJ-night. Jörgen Jönsson hyllades för sina insatser i Färjestad med att få upp tröjan i taket i Löfbergs Lila Arena. Matchen slutade med vinst till Rögle, attans.

Men som sagt, julen har varit riktigt skön!


So long!
Anna

1 kommentar:

Kajsa sa...

Tack själv för en trevlig stund!

Kram och hälsa familjen. :)