måndag 15 december 2008

Here we go again

Varför skulle inte jag kunna blogga om vad som händer i mitt liv - igen?

Den frågan ställde jag mig för någon vecka sedan och här är jag. Är dock inte helt ny i bloggvärlden, men det är första bloggen där jag är jag och ingen pseudonym. Varför överhuvudtaget skriva en blogg och inte stå för den kanske ni frågar er. Men jag står för den till 100%, hade en period då jag behövde skriva men ville dock inte att den skulle bli allt för personlig. Jaja, nog om den nu är det SannaAnna bloggen som gäller.
Denna blogg kommer nog innehålla lite mer vardagliga saker som händer i mitt liv, men vi får väl se...



Julen är ju på ingång och det är ju alltid lika mysigt! Med julen kommer stressen (vilket ännu inte infunnit sig hos mig, men den kommer nog).
3:e advent har varit och idag köpte jag den första julklappen. Vissa i min bekantskapskrets är redan klara med sina inköp medan jag själv tycker mig vara ute i god tid jämfört med alla andra år. Brukar springa omkring på stan runt den 22:e och tokshoppa, men i år tänkte jag ändra den traditionen.
Var dock i tid med lite pynt till 1:a advent, tog fram ljusstakar, stjärnor och balkongbelysning.

Har planerat att för en gångs skull införskaffa en julgran, vi får se hur det blir med den saken.

Är lite av en slö person som har massa planer men ror iland ungefär hälften av dem. Ytterligare ett bevis på detta är julkorten.
Har under december månad haft en idé att göra egna julkort med ett foto på min hund.
15 december idag och först nu handlade jag fotopapper så jag kan skriva ut bilderna. Imorgon måste jag iväg och köpa något rött fint papper så det blir några julkort av det hela.
Tidsoptimist är ett ord som passar in på mig, eftersom imorgon är sista dagen att posta dem med julfrimärken. Och denna tanke har jag haft hela december... Vi får se om det kommer iväg några hemmagjorda kort över huvudtaget. Kanske lägger upp en bild om/när de blir klara.


Imorgon ska jag och en kompis laga julgodis. Vad vore en jul utan massa godis och choklad!



So long!

Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer du ihåg när vi alltid träffades sista skoldagen innan jul och handlade våra julklappar! Då var man ju ute i god tid... :)