torsdag 18 december 2008

Kort men intensiv träning

Idag efter jobbet stressade jag och min kollega Lotta iväg till SATS för att prova ett nytt träningspass de börjat med - styrketräning i grupp.
De hade satt upp lite olika maskiner som man sedan roterar runt på. Man tränar allt från ben till armar.
Det är första veckan de kör detta pass så det är endast 30 min för att det ska vara någon sorts introduktion. Detta passade både mig och Lotta ypperligt en dag som denna då båda var stressade och hade planer för kvällen, men 30 min lyckas man väl alltid klämma in.
Måste erkänna att jag var lite skeptiskt till ett styrketräningspass på ynka 30 minuter, men jag gav det iaf en ärlig chans. Tur var väl det! För jävlar vad trött jag var efteråt.
Innan funderade jag på hur vikterna snabbt skulle kunna justeras och så vidare beroende på person innan. Alla är ju inte lika tränade... eller otränade :)
Nu visade det sig att maskinerna var så fiffigt konstruerade att ju hårtare du tryckte/drog samt ju högre tempo, ja då ökade motståndet. Så jag tryckte på ordentligt och jag känner redan ikväll att jag kommer känna av det mestadels i benen de kommande två dagar. Fast träningsvärk kan vara bra skönt också - på ett sådant där konstigt vis.
Nästa vecka kör de ordinarie klasser vilket innebär att då kan man välja 30, 45 eller 60 minuters pass.
Jag säger bara: SIGN ME UP!!



So long!

Anna

Inga kommentarer: