lördag 27 december 2008

Julen 2008

Ja, nu var julen 2008 över. Måste säga att det var en bra jul även i år! Det ska iof mycket till för att en jul ska bli misslyckad. Jag hade varit snäll i år också, för tomten kom på besök och han hade lite paket med mitt namn på.

Inför julen och allt vad julklappsinköp innebär var det några av min avänner som gärna skulle vilja slippa byta julklappar inom familjen. Där håller jag ABSOLUT INTE med! Vad vore en julafton utan att få smyga vid granen och kolla in alla paket. Sedan sitta i soffan och vänta på att mitt namn skulle läsas upp på något av de paket som ligger där och ropar: "Anna! Anna!".
Nä en jul utan julklappar vore helt enkelt ingen jul, punkt slut!


Julen är ju en traditionsenlig helg vilket vi tydligen tagit fasta på. Varje år ser likadan ut och jag har ingenting emot det!
Kl 14 kommer min syster och hennes familj och vi äter julbord, klockan 15 är det ju Kalle Anka sedan är det fika/godis och julklapps öppning! Sedan går kvällen i en rusande fart, innan man vet ordet av så är klockan nästan natten.

Juldagen är det dags för nästa obligatoriska händelse - PARTY!
Denna juldag var jag hemma hos Sofia innan vi gick ner mot Blue Moon (vart annars). Vi satt och pratade och drack sen när vi kom ner till stan mötte vi Jennie och såg då denna enorma kö som ringlade sig fram och tillbaka. Trodde att vi skulle bli ståendes ute i flera timmar, men så var nu inte fallet - 45 min räckte gott och väl!

Första stoppet blev ju såklart en sväng in till stora dansgolvet och sen var partynivån på topp! Vi hade jätteskoj, träffade även på Katrin också. Hon sa innan att hon promt skulle vara hemma på juldagen med Soia, men så blev det inte - skoj med överraskningar.

Idag ska jag ta en sväng ut till Hemmabutiken där jag sett en diskmaskin som jag eventuellt ska köpa (om måtten stämmer vill säga). Tänk vad skönt det vore om det fr.o.m. nu var slut på handdiskandet! Det vore GRYMT!!!

Nä, dags att gå ut med Diezel en sväng. Måste nog påpeka att jag tror han fick den bästa julklappen av oss alla. En liten blå mus på en stol som piper. Denna har han lekt med i stort sett hela sin vakna tid, visst var den söt!

So long!

Anna



Inga kommentarer: