lördag 20 december 2008

Julpyssel

Nu är det bara 4 dagar kvar tills julafton och jag har endast inhandlat en julklapp. Jag vet vad jag har att göra måndag och tisdag...
Igår började jag ställa fram lite tomtar här hemma, för att få den där riktiga julkänslan och idag fortsatte julpysslet. Jag åkte iväg och inhandlade en gran, vilken jag har pysslat med ikväll.


Det tråkiga jobbet med en plastgran är väl ändå att ta ut alla grenar och "fixa till" dem. När väl detta är gjort börjar nästa mer eller mindre irriterande moment - ljusen.


När ljusen är på plats är det dags för det skojiga med att klä granen - kulorna och glittret. Är nöjd med resultatet, valde att inte ha en "traditionell" gran med röda kulor. Blått och silver fick vara årets färger.




Ikväll tog jag och Diezel en promenad ner till stan. Vi stannade till på Sibylla och tog en varsin korv. Gissa vem av oss som var mest nöjd på vägen hem...



So long!

Anna

Inga kommentarer: