onsdag 26 augusti 2009

GAAAHHHHHH!!

Idag var det dags för Ben & Jerry provningen här hemma hos mig. Vi blev ett gäng som var ivriga på att smaka alla de tolv smaker som stod på bordet. Piece of cake tyckte vi när vi högg in men allt eftersom smakerna var avklarade kände man att magens omkrets ökat drastiskt.
Vissa av oss knäppte t.o.m. upp byxorna till slut och gör man det så har man verkligen svullat!

Nya favoriter? Nja.. Favoriten är fortfarande Chocolate Fudge Brownie men jag upptäckte tre smaker som kommer på god andra plats. Sofia hade varit så kreativ och ordnat provsmakningslappar åt alla. Inte lätt att komma ihåg vilka som var goda eller inte när vi provade alla tolv inom loppet av en timme. HAHA. Nu har man det uppskrivet vilka som är värda att handla hem och vilka man ska undvika.

Mina två "att undvika" blev: Bohemian Raspberry och Vanilla Toffee Crunch. De var alldeles för sockriga och degiga för min smak.

Vad ska vi hitta på för provsmakning nästa gång då? Korv kom på förslag, men jag vet inte om det är en sådan bra idé. Äta sig tjockmätt på korv. Nä.. andra tips?

Nu ska jag bara hitta ett sätt att förbränna alla 10-tusentals kalorier jag tryckt i mig. Långpromenad med Diezel kanske. Då blir han glad iaf.


So long!

Anna

1 kommentar:

V sa...

Jo! Jag vill ha Bullens! :)