lördag 19 september 2009

Hundträning med Topnotch K9

I tisdags var Fredrik och Elin från Topnotch K9 här och tränade med mig och Diezel. Efter att Diezel flög på schäfern för 2 veckor sedan kände jag att nu är det verkligen dags att ta tag i problemet med andra hanhundar.

Anette på jobbet tipsade mig om Topnotch K9, så jag bokade in en träff.

Både Fredrik och Elin var superduktiga! Jag fick massor av tips på hur jag ska gå till väga för att överta ledarskapet fullt ut. Jag är inte tillräckligt konsekvent i mina handlingar utan släpper igenom mycket vilket stärker Diezels ledarskap. Så nu är det hårdträning som gäller framöver!

Ett tips jag fick var att börja spåra med Diezel, vilket vi gjorde i torsdags tillsammans med Jennie och Ruska. Det gick riktigt bra för att vara första gången. Gissa vem som som resten av kvällen. Härligt att se hundar spåra!

Det kommer bli mycket lydnadsövningar framöver för att stärka bandet och samarbetet samt en hel del träning hemma.

Men jag är riktigt taggad och är säker på att detta kommer lösa sig på bästa sätt!

Visst är det inte alltid så roligt att höra vad man gör fel o.s.v. men det var väldigt nyttigt. Om jag inte är medveten om felen, hur ska jag då kunna rätta till det?

Tack Fredrik och Elin för en inspirerande kväll!


So long!

Anna

Inga kommentarer: