onsdag 2 december 2009

Jag hatar vintermornar

De senaste dagarna har vintern slagit till ordentligt och det har varit minusgrader. Det är nu den jävliga tiden på året börjar.

Nog för att man normalt sett är stressad på vardagsmornarna för att komma i tid till jobbet, men nu måste man även räkna in att skrapa rutorna på bilen. Och idag var det värst. Frosten på rutorna satt som berget. Starta bilen, på med högsta värmen riktad mot fram- och bakrutan, plocka fram isskrapan och sedan var jag igång. Slet som ett djur. Har fått pikar om att vara klen men jag hävdar att det satt så pass hårt samt att skrapan inte var den bästa.

För några veckor sedan hämtade jag en kupévärmare hos mamma och pappa samt en sladd till eluttaget så nu har jag varit ute och inspekterat detta fenomen. Timer och allt fanns det. Imorgon får vi se om det funkar. 07:30 ska bilen vara klar för avfärd.

Förhoppningsvis var idag den sista gången jag behövde skrapa rutorna. Så håll tummar och tår!



So long!

Anna

Inga kommentarer: